Logo Economo

Despăgubiri pentru călătoriile anulate

Cum te ajută o asigurare de călătorie?

 

 

Înscrie-te acum

Despăgubiri pentru călătoriile anulate - Cum te ajută o asigurare de călătorie?

Călătoriile cu avionul au devenit în ultima perioadă și o sursă de stres pentru multă lume. După o pandemie care a ținut avioanele la sol și oamenii acasă, o serie de probleme logistice și financiare din domeniul aviatic fac orice călătorie cu avionul nesigură.

  • Greve
  • Probleme financiare ale companiilor aeriene
  • Probleme logistice din aeroporturi

...toate acestea și nu numai sunt cauze care au dus la multe anulări de zboruri, multe cereri de despăgubire și, nu în ultimul rând, mulți pasageri în căutare de produse de asigurare de călătorie cât mai acoperitoare.

Despăgubiri pentru călătoriile anulate

Cazul Blue Air – despăgubiri pentru călătorii anulate

Blue Air a anulat peste 400 de zboruri la începutul lunii septembrie, ceea ce a afectat peste 54.000 de pasageri.

Anticipând astfel de situații, Comisia Europeană a introdus un set de drepturi clare ale pasagerilor aerieni - CE 261. Secțiunile privind anularea zborului spun că, dacă o companie aeriană, cum ar fi Blue Air, anulează un zbor cu mai puțin de 14 zile înainte de plecarea programată a acestuia, trebuie să plătească până la 600 euro despăgubire fiecărui pasager afectat.

 

Cum se calculează valoarea despăgubirii

Valoarea despăgubirii se calculează în funcție de distanța zborului anulat:

Toate zborurile sub 1.500 km: Până la 250 euro de persoană

Zboruri interne în UE de peste 1.500 km: Până la 400 euro de persoană

Zboruri în afara UE între 1.500 km și 3.500 km: Până la 400 euro de persoană

Zboruri în afara UE de peste 3.500 km: Până la 600 euro de persoană

În cazul anulării zborului, conform EC261 / 2004, pasagerii au dreptul la asistență. Dacă sunt blocați pe aeroport mai mult de 2 ore, compania aeriană care operează trebuie să ofere mijloace de comunicare (2 SMS sau 2 e-mailuri), mese gratuite, băuturi gratuite și, dacă anularea afectează odihna de noapte, cazare gratuită la hotel.

 

Excluderi de la condițiile de despăgubire

Există însă și excluderi de la acordarea acestor despăgubiri. Spre exemplu, dacă pentru zborul anulat se oferă un zbor alternativ care ajunge aproximativ în același timp cu zborul inițial la destinație.

De asemenea, compania aeriană nu plătește despăgubiri dacă există circumstanțe extraordinare care au făcut ca anularea să fie necesară. Spre exemplu incidente la aeroport sau evenimente meteo care împiedică zborurile. Trebuie să ofere însă zbor alternativ sau rambursarea integrală a costurilor.

 

Ce trebuie să faci pentru a obține despăgubiri pentru călătorii anulate?

Dacă ați avut ghinionul de a fi printre cei afectați de anularea unui zbor, trebuie să trimiteți plângerea mai întâi companiei aeriene utilizând fie formularul de plângere furnizat de aceasta, fie formularul UE privind drepturile pasagerilor, care poate fi descărcată la adresa https://transport.ec.europa.eu/.

Dacă nu primiți răspuns din partea companiei aeriene în termen de 2 luni sau dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul primit, puteți înainta o plângere către autoritatea națională pentru protecția consumatorilor din țara în care a avut loc incidentul.

O altă soluție ar fi să utilizați o procedură extrajudiciară sau să apelați la o entitate de soluționare alternativă a litigiilor (SAL). Dacă ați cumpărat biletul pe internet, puteți transmite plângerea prin intermediul platformei de soluționare online a litigiilor (platforma SOL).

 

De ce ai nevoie și de o asigurare de călătorie?

În cazul în care compania aeriană este vinovată de faptul că tu ratezi o călătorie, ai dreptul la despăgubiri, după cum am văzut mai sus. Viața este însă imprevizibilă și sunt atât de multe cauze care pot duce la anularea unei călătorii, încât cu greu te poți gândi la toate. Pentru acestea ai nevoie de o asigurare de călătorie care acoperă cât mai multe riscuri.

  • Poate că avionul decolează conform programului, dar tu nu ajungi la timp la aeroport și ratezi îmbarcarea
  • Poate în ultimul moment înaintea plecării ai un accident – tu sau o rudă de gradul I – și nu mai poți pleca
  • Poate de când ai contractat o vacanță și până la plecare ți-ai pierdut locul de muncă și nu îți mai permiți să pleci
  • Poate a intervenit o problemă serioasă de sănătate și nu mai poți pleca
  • Poate ….

Lista e lungă și la fel de lungă este și lista de acoperiri pe care le oferă o asigurare de călătorie, pentru ca tu să transferi toate aceste riscuri unei companii de asigurare care te ajută la nevoie.

Să zicem însă că ai plecat cu bine și totul este în grafic, dar, cât ești plecat, ai o problemă de sănătate care te forțează să îți întrerupi călătoria.

Poate ai plecat la schi și, când erai mai fericit pe pârtie, ai avut un accident și trebuie să întrerupi totul și să te întorci acasă.

Tot o asigurare de călătorie te ajută și în acest caz. Nimic altceva nu te poate despăgubi pentru astfel de situații.

Uneori, o asigurare de bază (deși foarte cuprinzătoare la nivel de riscuri acoperite) poate să nu îți fie suficientă. În asigurarea medicală de călătorie în străinătate poți include și:

  • Asigurare pentru sporturi extreme;
  • Asigurarea bagajelor;
  • Asigurarea documentelor;
  • Asistență rutieră.
  • …și nu numai.

Ofertele companiilor de asigurare s-au diversificat atât de tare, încât unele îți oferă, la pachet cu asigurarea de călătorie, și asigurare pentru bunurile din casă pentru perioada în care ești plecat, în cazul unui furt. Și acesta este doar un exemplu.

Poate suna complicat, dar în realitate este chiar foarte simplu și poți să rezolvi totul cu câteva clickuri pe Sherlook.ro – asistentul tău digital în materie de asigurări.

Dacă vrei să afli mai multe despre rolul unei asigurări de călătorie, poți citi detalii și aici!

Este important să înțelegi că cea mai rapidă și mai sigură cale de a alege exact oferta de produs de asigurare care ți se potrivește este să apelezi la un asistent cum este Sherlook, care centralizează pentru tine toate ofertele cu acoperirile de care ai nevoie și ți le prezintă pentru a alege.

Logo Economo
E-mail de contact
info@economo.ro
Telefon asistență
031 005 50 05
Economo.ro - este denumirea comercială a site-ului de intermediere în asigurări, utilități de gaz, energie, comunicații și TV marcă a Aggregation Insurance asistent în brokeraj SRL (AGGI) cu sediul în București, sector 1, Calea Floreasca nr.169A, corp A. Înregistrată la Registrul Comerțului J40/19691/2021 și având cod unic de înregistrare 45207767.

AGGI este înregistrată în Registrul Intermediarilor secundari cu codul RAJ-51678, în calitate de asistent în brokeraj al S.C. SAFETY BROKER DE ASIGURARE S.A având număr de înregistrare la Registrul Comerțului nr. J40/5065/1997, CUI: 9557790, fiind înregistrată în Registrul Brokerilor de Asigurare (registrul Intermediarilor principali) cu codul RBK-096.
SSL encryption logo
Logo Economo

©2024 Economo