Logo Economo

Deranjamente curent gaz

Te confrunți cu pene de energie? – Poți solicita despăgubiri pentru perioadele în care nu ai curent sau gaz și pentru daunele suferite

 


 

 

Ce trebuie să știi în caz de pană de curent sau de gaz

 

Rețelele de energie – fie că vorbim de electricitate sau de gaz – ne dau bătăi de cap uneori și ne confruntăm cu pene pe care trebuie să știm să le gestionăm. Puțini știu că sunt îndreptățiți la despăgubiri, chiar și pentru deranjamentele de scurtă durată. 

 

 

Am o pană de curent. Ce trebuie să fac?

 

Dacă ai o pană de curent, în primul rând, verifică dacă nu cumva a sărit o siguranță la panoul electric. Se mai întâmplă din diverse cauză. Dacă este așa, problema se rezolvă repede și nu ai nevoie de asistență tehnică. 

 

Dacă panoul pare în regulă, dar locuința ta tot nu are curent, verifică situația vecinilor. Dacă nici în jur nu este curent, înseamnă că este un deranjament electric care afectează o zonă mai mare. În acest caz, poți solicita servicii tehnice de la furnizorul tău de energie.

Află care este numărul de telefon la care poți suna pentru deranjamente și semnalează pana de curent din zona ta.

 

Poți primi compensații în caz de pană de curent

 

Conform deciziei ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei, distribuitorii de energie electrică sunt obligați să acorde compensaţii tuturor utilizatorilor afectați de pene de curent neplanificate, dacă acestea depășesc o anumită frecvență, indiferent de durata întreruperii. 

Așadar, chiar și pene de curent de 3 secunde până la 3 minute intră în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care operatorii de distribuţie sunt obligaţi să acorde compensaţii la depăşirea numărului maxim stabilit prin standard.

Pentru fiecare astfel de depăşire operatorii de distribuţie vor acorda compensaţii consumatorilor afectaţi, astfel:

  • tensiune înaltă: 300 lei peste 10 întreruperi pe an;

  • tensiune medie: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână;

  • tensiune joasă: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămână.

Tot ANRE stabilește anumite intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie:

  • maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman;

  • maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman;

  • maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Nerespectarea acestor reguli poate duce la amendarea distribuitorului cu valori de la 10.000 până la 200.000 lei.

 

O pană de curent mi-a afectat electrocasnicele. Ce pot să fac?

 

Furnizorul de energie poate acorda despăgubiri atunci când deteriorarea aparaturii electrocasnice este provocată din culpa operatorului de rețea. Despăgubirile pentru deteriorarea electrocasnicelor se acordă consumatorului final dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

  • pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există încheiat contract de furnizare a energiei electrice cu clientul final;

  • clientul final a solicitat în scris acordarea despăgubirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale.

Ce trebuie să menționezi în cererea de despăgubire:

  • numele titularului contractului de furnizare;

  • adresa;

  • date de contact;

  • data la care a avut loc evenimentul care a produs deteriorarea electrocasnicelor/data la care a fost constatată;

  • valoarea estimată a prejudiciului.

După primirea cererii de despăgubire, furnizorul de energie va solicita operatorului de rețea analiza incidentului reclamat. 

Dacă ești îndreptățit să primești despăgubiri, în termen de 60 de zile lucrătoare trebuie să prezinți documentele justificative în vederea calculării despăgubirilor, precum și modalitatea de acordare a sumei stabilite pentru despăgubire (virament bancar sau mandat poștal).

 

Ce faci dacă ai o pană de gaz?

 

Și în cazul unei pene de gaz, situația este similară cu cea a penelor de curent electric. Întreruperea furnizării de gaz este însă mai rară. 

În cazul în care descoperi că nu mai ai gaz, primul pas este să îți contactezi furnizorul să îi semnalezi acest lucru. 

Dacă nu există niciun motiv pentru care furnizarea de gaz să îți fie întreruptă (ex: neplată) sau dacă nu ai primit nicio înștiințare cu privire la faptul că îți va fi sistată furnizarea de gaz, poți solicita asistență tehnică pentru remedierea situației.

Întrebări frecvente:

Da, ești îndreptățit să ceri despăgubiri dacă penele de energie ți-au afectat locuința și poate chiar au dus la defectarea unora dintre electrocasnice. Trebuie să citești regulile impuse de ANRE pentru a ști la ce despăgubiri ești îndreptățit.

Este bine să citești cu atenție contractul pe care îl ai încheiat, însă, în principiu, orice tăiere a curentului sau a gazului este notificată în prealabil prin formele convenite în contract. Dacă nu ai primit o astfel de notificare, dar nu mai ai curent sau gaz, cel mai probabil te confrunți cu o pană de energie pe care trebuie să o semnalezi.

Logo Economo
E-mail de contact
info@economo.ro
Telefon asistență
031 005 50 05
Economo.ro - este denumirea comercială a site-ului de intermediere în asigurări, utilități de gaz, energie, comunicații și TV marcă a Aggregation Insurance asistent în brokeraj SRL (AGGI) cu sediul în București, sector 1, Calea Floreasca nr.169A, corp A. Înregistrată la Registrul Comerțului J40/19691/2021 și având cod unic de înregistrare 45207767.

AGGI este înregistrată în Registrul Intermediarilor secundari cu codul RAJ-530881, în calitate de asistent în brokeraj al S.C. SAFETY BROKER DE ASIGURARE S.A având număr de înregistrare la Registrul Comerțului nr. J40/6184/2005, CUI: 17437817, fiind înregistrată în Registrul Brokerilor de Asigurare (registrul Intermediarilor principali) cu codul RBK 293/2005.
SSL encryption logo
Logo Economo

©2024 Economo